Lezing
Bestseller-auteur Aartjan van Erkel als spreker op je evenement, congres of relatiedag
Een lezing over MAAK ZE GEK! of Verleiden op internet is een praktische sessie van 1 uur waarin ik belangrijke tips op het gebied van online gedragsbeïnvloeding en usability behandel, en een aantal voorbeelden op internet voorbij laat komen. Hierin breng ik essentiële basis- en gevorderde kennis over op het gebied van online marketing, copywriting en persuasion.
Ik neem de zaal mee op een ontdekkingstocht langs enkele eenvoudig toepasbare technieken om het gedrag van klanten te beïnvloeden. Deelnemers krijgen verrassende inzichten over de factoren die het gedrag en de beslissingen van mensen bepalen terwijl ze je website bezoeken, je mailing ontvangen of je social media update zien.

Feedback op eigen website
Elke lezing is maatwerk. We gaan inzoomen op de eigen website van een aantal deelnemers uit de zaal en er valt een aantal verrassende kwartjes over de manier waarop de hersenen van klanten beslissingen nemen.
Inzichten blijven goed hangen door de manier van presenteren. Elke presentatie is superpraktisch – gaat verder dan theorie en onderzoeksresultaten – en bevat een aantal relatief eenvoudige tips en quick wins die direct toepasbaar zijn op iedere website.
De deelnemers doen een live website-check waarbij ze op een aantal punten controleren of hun wesbite onweerstaanbaar is.
De tips in de presentatie zijn afkomstig uit onder andere:
- Sociale psychologie
- Neuropsychologie
- Breinwetenschap
- Gedragseconomie (behavioural economics)

BNR Businessclub: spreker tijdens '100 tips voor een goede website'
Gebaseerd op mijn boeken MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet
Er zijn 2 verschillende lezingen mogelijk:
- Lezing over online marketing en positionering, gebaseerd op mijn boek MAAK ZE GEK! – Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing (uitgeverij Van Duuren Management, juli 2016)
- Lezing over websites en usability, gebaseerd op mijn bestseller Verleiden op internet - Hoe maak je een website onweerstaanbaar (uitgeverij Van Duuren Management, 2011)

Het tarief voor een lezing is exclusief boeken voor de deelnemers. Boeken kunnen met auteurskorting worden besteld.
“Iedereen verdient de investering binnen een mum van tijd terug” – Managementboek.nl

Tips voor slimme beïnvloeding via het onderbewuste
Aartjan van Erkel was spreker op onder andere:
- Bol.com Partner Event 2016
- Schrijfevent 3.0
- BNR Businessclub
- Internet Marketing Summit 2015
- Search Marketing Thursday juni 2015 – IAB
- Vevida Academy 2015
- Seminar Toveren met Taal – Denkproducties
- Relatiedag gemeente Eemsmond
- Willem II Tilburg – John Beerens Sponsorevent
- I AM MEDIA – Congres in Enschede
- Netprofiler relatiedag 10-jarig jubileum
- Academy Oost – Congres
- Keynote Usability Awards Belgium
- Academy Noord – Seminar
- Internet Business Mastery – evenement Eelco de Boer
- Elite Seminar – evenement Internet Marketing Universiteit Tonny Loorbach
- Relatiedag – Holiday Media
- Search Marketing Thursday – IAB
- Keynote-presentatie – Joomla! Dagen
- Tekstnetwerken – Congres
- Website Conversie Optimalisatie Congres – Congres.nl
- Hogeschool Utrecht – Exclusief seminar voor relaties
- Booking.com – International Content Summit
- Bol.com Partnerprogramma-event voor top-affiliates
- Wecanbeheroes Academy
- MediaCT Friday Afternoon Sessions
- Emerce Conversion Event
- Online Dialogue Donderdag
- Indivirtual Partnerdag
- Tekstnet 2.0 – Evenement voor tekstschrijvers
- SNS Bank Grote optimalisatiedag
- Univé Afdelingsdag

Reacties uit het publiek

Met Aartjan van Erkel hebben we op het eerste gezicht een vreemde eend op het podium. Als een volleerd cabaretier vertelt hij komisch en onderhoudend zijn levensverhaal als een aaneenschakeling van bizarre gebeurtenissen. Aartjan beheerst neuro-copywriting tot in de puntjes en zet zijn kennis in om conversies op websites te verbeteren. Eerlijk is eerlijk: ook mijn onderbewuste brein wordt wel degelijk geraakt door zijn verhaal en zijn tips zijn waardevol en direct toepasbaar.
over mijn presentatie op I AM MEDIA 2014
Wat zijn de fijne kneepjes van het beïnvloeden van het gedrag van online klanten? Aartjan van Erkel, online copywriter, gaf daarover recent een presentatie ‘Verleiden op internet’. Hij kwam met een verrassend statement: help bezoekers om tempo te maken. Verleid ze om verder te klikken. Aartjan gaf een boeiende en interactieve presentatie en zorgde voor veel eye-openers. De aanwezigen werden flink aan het denken gezet.
over mijn presentatie op MediaCT Friday Afternoon Sessions
Op 3 november vond in Doorwerth het Website Conversie Optimalisatie (WCO) congres plaats met als sprekers Aartjan van Erkel en Ton Wesseling, beiden een autoriteit op dit gebied. Het congres was vooral gericht op de wat kleinere websites en het MKB, maar ook Conversie Optimalisatie adviseurs zag je zo nu en dan enthousiast meeschrijven.
over mijn presentatie op het Website Conversie Optimalisatie Congres
Aartjan van Erkel (online copywriter en auteur van de bestseller ‘Verleiden op het internet’) vertelt over de beïnvloeding van je websitebezoekers via hun onderbewuste brein. Hij geeft ons quick wins op het gebied van online usability en gedragsbeïnvloeding die direct toepasbaar zijn op je website. Aan de hand van goede en slechte voorbeelden toont hij vervolgens conversie killers.
over mijn presentatie op I AM MEDIA 2014
Het aantal deelnemers voor lezingen is onbeperkt.